Prodat auto

Škoda Octavia combi I. generace

První generace Octavií se objevila v listopadu 1996 a byla vyráběna v modernizovaném závodě Škoda v Mladé Boleslavi. Vůz byl dodáván pouze ve verzi hatchback a kombi. Vychází z platformy podvozku PQ34, a také karosérie je velmi kvalitní a vyniká antikorozní ochranou, přičemž odolnost a životnost jsou zvýšeny také použitím čtyřvrstvého laku.  

V roce 1998 se vůz začal prodávat ve Velké Británii a zaznamenal okamžitě velký úspěch mezi zákazníky, kteří ocenili jeho solidnost, kultivovanost i kvalitu za rozumnou cenu, i když pochopitelně nedosáhl úspěchu zavedených značek jako Ford Mondeo a Vauxhall Vectra.

Zde může být vaše reklama

Octavia se ve Velké Británii stala oblíbeným vozem taxikářů, především díky nízké ceně, prostoru a spolehlivosti. V tomto roce také došlo k úpravě vozu, který s výbavou SLX a Laurin&Klement získal mnohem lepší vzhled a také interiér získal na prostoru, zejména v přední části.  

V roce 2000 dostala první generace Octavia svůj facelift, který se vyráběl a prodával i poté, co byla představena druhá generace, a to až do roku 2010, s označením Tour.

Mezi hlavní vylepšení tohoto faceliftu patřilo zavěšení zadních kol a také vylepšení interiéru co do prostoru v zadní části, která byla do té doby slabším místem, ale také co do designu i kvality materiálů. Došlo také ke změně světel, ta dostala novou čirou optiku a také přední maska má trošku výraznější chromovaný rám.  Inovovaná Octavia byla verze s pohonem všech kol ve verzi hatchback i kombi, s mezinápravovou spojkou Haldex Traction, stejně jako ostatní vozy koncernu Volkswagen

Také došlo ke zvětšení palivové nádrže na 55 litrů. Pokud jde o motor, u první generace Octavií se používal buď benzínový motor 1,8T s výkonem 150 koní nebo 2,0-litrový motor a pak dieselový motor 1,9TDi s výkonem 90 koní, všechny s pětistupňovou manuální převodovkou. Šestistupňová manuální převodovkou pak byla k dispozici jen u 1,9 TDi motoru s výkonem 100 koní a u motoru 1,9 TDi-PD s výkonem 131 koní u vozu s pohonem předních kol.

V roce 2000 se také objevil model RS Octavia, který dosahoval nejvyšší úrovně a obsahoval 1,8-litrový přeplňovaný motor s výkonem 180 koní. Tento vůz se také dočkal modifikace WRC, která přišla na trh v roce 2002 a byla vyráběna v limitované sérii 100 ks. Od klasické RS Octavia verze se lišil tento vůz svým sportovnějším vzhledem s rally nálepkami, ale také výhradně bílou barvou a další výbavou, jako jsou xenonová světlaESP nebo vyhřívání předních sedadel.

Model VRS byl mimo jiné oblíbený u policie Velké Británie. Škoda Octavia se také objevila v řadě soutěží, jako například v Evropském Touring Car Championship, World Rally Championship a FIA 2-Litre World Rally Cup. Octavia I absolvovala v roce 2001 testy Euro NCAP a získala za bezpečnost posádky čtyři hvězdičky z pěti a dobře byla ohodnocena také bezpečnost vůči chodcům.

Škoda Octavia se také objevila v řadě soutěží, jako například v Evropském Touring Car Championship, World Rally Championship a FIA 2-Litre World Rally Cup. Octavia I absolvovala v roce 2001 testy Euro NCAP a získala za bezpečnost posádky čtyři hvězdičky z pěti a dobře byla ohodnocena také bezpečnost vůči chodcům.  

Tuning Škoda Octavia červený mazlík od Rieger 

Škoda Octavia II - Milotec tuning 

Škoda Octavia I od Milotec 

Vylepšený vzhled Škoda Octavia combi od Milotec 

Škoda Octavia combi tuning od BT 

Tuning Škoda Octavia II. generace od BT 

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním webu s tím souhlasíte. Další informace